Followers

visitors since May 2013

Thursday 16 March 2017

Up and Down





"Bila kau tak tahan lelahnya belajar  
maka kau harus  menahan perihnya kebodohan
 Imam Syafi'i.

Kata-kata ini seringkali bermain dan meniti di bibir dan bagaikan angin lalu , ia meniti dari bibir ke telinga dan berulang kembali...kerapkali!

Seringkali menimbulkan tanda tanya apakah yang ingin disampaikan. Still maknanya masih belum difahami sehinggalah lately betul-betul difahami. Betullah kata orang kita takkkan memahami sesuatu melainkan kita sendiri yang went through sesuatu. Allahu peritnya rasa itu.

 Lately ni. rasa down sangat dengan thesis ni. Kena cari tajuk sendiri, tajuk dah dapat tapi rasa tak yakin sangat dengan tajuk sendiri ni. Tengok orang lain, Allah hebat-hebat semua dan dalam masa seminggu ni dah kena submit proposal sedangkan aku masih terkial-kial dengan tajuk ni. Nak mengadu kat sapa? Memang salah sendiri. Asyik tangguh tangguh kerja. Dan banyak kali aku fikir, mampu ke aku teruskan study ni smpai akhir? Rasa nak give up tu banyak kali datang. Tapi aku fikir balik sebab ayah aku aku kuat. Satu-satunya penguat aku yang tinggal. Satu lagi aku fikir Allah takkan bagi aku lalui sesuatu tu melainkan aku mampu. Face and head up dijah!

Down sangat-sangat. Aku harap bila aku tulis kat sini selain ngadu kat Allah rasa tu berkurang sikit. Walaupun takde orang baca tapi at least bila meluahkan tu rasa tu kurang sikit rasa tekanan dan bebanan fikiran. Aku susah nak cerita kat orang sbb aku tahu masing-masing ada masalah masing-masing. Sampai bila nak bergantung harap kat manusia kan.

Maafla, dah bertahun tak post apa-apa tup tup terus cerita masalah negatif. Doakan aku ye semua. Doakan aku berjaya graduate 2018 bersama kawan-kawan yang lain. Doakan aku berjaya habiskan degree ni ye. Doakan aku kuat meneruskan setahun akhir yang berbaki. Sungguh tak kuat rasa.

😭😭😭

No comments:

Post a Comment