Followers

visitors since May 2013

Friday 4 January 2013

Bersediakah aku???


Bismilahirahmanirrohim….Smile
Alhamdulillah kerna masih diberi peluang untuk hidup di muka bumiMu ini Ya Allah…aku bukannya pandai sangat bab2 tulisan macam ni…walau pun aku tahu ilmu aku masih di takat tohor tapi aku still tetap nak menulis,,,tahu kenapa????
Sebab aku nak berkongsi…kadang2 tu aku sendiri tak tahu nak tulis macam mana...ilhamkan dari Allah…aku pon bukannya pandai sangat dalam strategi menyampaikan…setakat sikit2 tu adalah….apa yang aku tahu aku nak sampaikan...secebis perasaan aku…suka …duka...sedih,,,,susah…

tak boleh lah nak tulis semuanya...sebab kadang2 sesuatu perkara tu lebih baik dirahsiakan daripada dihebahkan…erm berbalik kepada topik saya ney…hee~
Hurm PLKN…dari awal lagi aku dah syak yang aku akan dapat  sebab abang aku tak dapat….first dapat tahu tu terkejut jugak tapi tenangkan hati dan fikir takde pape nyer.…awal2 tu memang aku tak dapat terima sebab dah bnyak yang aku rancangkan nak buat lepas SPM…ambik lesen kereta ...belajar kelas komputer…belajar memasak....macam2 lagilah…tapi lama2 tu aku dah dapat terima yang memang Allah dah tetapkan sesuatu yang terbaik untuk hambanya...mesti ada hikmah di sebalik setiap ketentuannya….dalam lebih kurang 3 mggu nak pergi tu ada sesuatu yang timbul dan aku tak boleh pergi atas sebab2 tertentu...arahan pemimpin kena akur.…aku tak banyak cakap lar tapi…hati aku dah boleh terima tiba2 tak perlu pergi…mesti lar sedih jugak…tapi dengan takdir Allah lebih kuat untuk aku pergi PLKN tu…lupa nak bagitau,,,hehehe…aku punya penempatan pelatih tu kat PLKN Cenderawasih cador Marang...
Aku dengar banyak cerita pasal plkn daripada mulut orang tapi hakikatnya Allah jewr tahu….tapi aku percaya ianya tidaklah seteruk yang dibayangkan…insyaallah ada lar tu hikmhnya...
takut tu memang ada...berdebar lebih2 lagi…masih tak dapat bayangkan dan gambarkan macam mana...tapi aku tahu sahabat 2dan rakan2 perjuangan aku ada dan sentiasa doakan aku….mungkin ini salah satu ujian untuk aku...untuk mengenali dunia luar…selama ni duk terperuk jer dalam dunia SMKAKA..dah tiba saatnya aku bukakan minda aku untuk dunia luar yang lebih besar dugaan dan berat lagi…
Baiklah aku rasa setakat ney dulu untuk kali ini…maaflah kalau post ambe ney tak seperti yang diharapkan dan tidak seperti yang dibayangkan…niat aku hanyalah untuk menyampaikan untuk keredaan Allah kerna aku rasa perlu perkongsian ini biar minda lebih terbuka cabangnya...dapat bincangkan topik yang tidak difahami….aku tahu ianya agak membosankan…maklumlah blog ney dah lama tapi sebab jarang update macam ney la jadinyer….hehehe….asif jiddan atas segala ketidakpuasan.…aku budak baru belajar…baru menceburkan diri dalam berblogging...tapi aku akan perbaiki…orang kata islahu nafsik wad’u ngoiruka….
Capture
Sehingga di lain waktu wassalam…^_^

No comments:

Post a Comment